fredag 1 oktober 2010

Liten och mittemellan

Nu var det ett tag sedan jag satt framför symaskinen, men nu har jag tagit mig dit och börjat beta av allt jag klippt och nålat. Jag har sytt klart två väskor i litet och mittemellanformat av väskorna jag sytt en del av. Mellanstorleken ska en av tjejernas kusiner få, som fyller år idag. Jag hoppas den kommer vara bra i storlek till barn i åldern 6-10 år. Den mindre passar barn 0-5 år. Yttertyget är köpt på Skroten i Kinna, fodret är tyg jag har haft liggandes. Mönster till väskan finns här.

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen Babusjka-trycket, är det gammalt? Remake?

    Kikar in nu och då och inspireras av din blogg. Nu har jag fått hem mina två gröna, gamla Husqarna-trottjänarinnor, så jag ska våga börja sy annat än grovt (vilket jag helst gör för hand).

    Har du för övrigt något bra tips på lampskärmar..? Har ett underbart vackert och stort trappfönster med spröjs som vill ha upplysning i höstmörkret.

    SvaraRadera
  2. Jättefina väskor! Har för många andra projekt på gång just nu, men sen vill jag gärna prova att sy "din" väska :)

    Kram, Outi

    SvaraRadera
  3. Åh.. vilka fina väskor. Kusinen kommer säkert att bli jätteglad.

    SvaraRadera

Kanske gillar du