tisdag 12 oktober 2010

Mitt bidrag till Sy & byt!

För ett tag sedan startade Krajamaria en Sy & Byt-kampanj, som gick ut på att dem som ville vara med, syr två tygkassar som skickas iväg till två andra som är med i bytet. Och jag får två kassar som två andra i bytet har sytt till mig. Väldigt bra initiativ tycker jag, som anmälde mig direkt. På söndag ska alla som är med i bytet vara klara att skickas. Igår blev jag klar med mina.

Tyget är en återanvänd gardin, som jag fått av min svärmor. Som mall till kassarna använde jag mig av en vanlig plastpåse. I botten sydde jag två raksömmar och ytterst sick-sackade jag ihop alla lagrena. Jag övervägde att ta fram strykjärnet innan jag skulle ta kort, men tänkte sedan att det faktiskt inte är så noga. Det är ju bara tygpåsar, som är tänkte att skrynklas ihop.

Nu är det bara kvar att lägga dem i kuvert, frankera, posta, och vänta på att mina tygkassar som jag ska få dimper ner i brevlådan.

1 kommentar:

  1. Snygga kassar! och snyggt tyg. Missade den där bytes grejen. läste om det när den startade men sen föll den i glömska. Men det kanske blir fler gånger..

    SvaraRadera

Kanske gillar du