tisdag 5 oktober 2010

Ishbel igen

Den här sjalen har varit klar någon vecka eller två nu, men det har inte blivit av att den fastnat på bild. Med denna sjalen kunde jag faktiskt titta på det jag hade stickat och se om det var rätt eller fel, så det finns utvecklingspotential. Med den första sjalen var allt hokus pokus. Jag stickade på rundstickor i trä, och det var jag inte alls nöjd med. Ena sidan flisade sig lite. Väldigt irriterande, annars var det mer avslappnat att sticka den här än den första. Ska försöka byta rundstickorna nästa gång jag åker till garnaffären. Sist jag åkte dit blev jag påbackad av en annan bil (min bil alltså, inte jag eller tjejerna).

Mönster till sjalen finns på Ysolda Teague. Jag har stickat den mindre sjalen med rundsticka 4 mm och 80 cm och dubbelt 1tr garn från Kampes i 100% ull. Jag är inte så väldigt färgglad själv, men jag tycker det är snyggt på andra. Kanske dags att sticka ut...

1002 besökare kvar till snurran passerar 20000 besökare. Nu är det jättesnart dags för att fira med en utlottning!

4 kommentarer:

  1. imponerad, den här var jättefin! och så läcker färg!!

    SvaraRadera
  2. 0j, supersnyggt! Jag gillar ju starka färger, så jag röstar på att du ska våga ha den.

    För mig blev andra Ishbel-sjalen också en sån aha-upplevelse. Precis som du skriver, så fattade jag också mönstret på ett helt annat sätt. Och mycket smidigare att kunna se tidigt att man gjort fel, inte bara när man kom till sista maskorna på varvet...

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du har blivit!
    Visst är det kul att sticka. Just nu har jag bytt stickorna mot målarpenseln så det kliar i mina fingrar...
    Ska bli spännande att se vad du hittar på härnäst.

    Kramar Maria!

    SvaraRadera
  4. Hoj vad den var snygg!!
    Härligt färgsprakande - får nog kolla in mönstret på den o lägga till på listan, kommande projekt...
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera

Kanske gillar du