tisdag 12 november 2013

Fantastiskt produktiv och rolig syhelg med kompisar!!

Jag har i helgen varit iväg med tre kompisar och pysslat massor, massor! Det kan varmt rekommenderas. Trevligt sällskap, avsatt tid att pyssla både dag och kväll, äta gott, och få massor med inspiration på vad som kan utvecklas. Vartefter jag har tid att ta kort, kommer fler inlägg om vad som syddes på syhelgen.
Stort bord, stor maskinpark :). Vi hade 3 vanliga symaskiner, 2 Pfaff Coverlock och 1 Huskylock. Då hade vi snabbt tillgång till overlock i svart och vitt, som senare byttes till rött, och en av Coverlockarna inställd på täcksöm i vitt. Det gjorde att vi snabbt kunde gå från en söm till en annan, bara genom att byta plats, istället för att trä om maskinen.
Jag sydde en av mössorna på prov, i vuxenstorlek.
Jag ställde in Pfaffens Coverlock på förstärkt täcksöm, och sydde framsidan bak, och baksidan blev fram. Lite justeringar på inställningar blev det, jämfört med manualens.
Steglängd: 3 (istället för 2,5)
Pressarfot-trycket: 3
Matning: 2.0 (istället för 1)

Denna mössa kom till av bara farten. Jag sydde två microfleece-fodrade mössor till mina tjejer, och då tänkte jag att de nog skulle bli glada om jag hade en i samma mönster. Denna mössa är dock inte fodrad.
Dessa mössor sydde jag till mina tjejer, och det värmer att se hur stolta de blev att jag och dem hade likadana mönster på mössorna när vi gick till dagis. Tyget har de dessutom varit med och valt själva, när de var med på Symässan i Göteborg för någon vecka sedan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du