torsdag 7 november 2013

Virkade glasunderlägg/koppunderlägg

Jag blev lite sugen på att virka lite, det var längesedan nu. Jag försöker i första hand använda vad jag redan har hemma, och detta bomullsgarn (Saffran?) vet jag inte riktigt när jag köpte. Det jag hade kvar räckte till att virka 4 stycken koppunderlägg, eller glasunderlägg. Jag använde virknål 3,5 mm. Beskrivningen finns här hos Mest virkat, och dessa underlägg är väldigt enkla att göra, även för en nybörjare.

Dessa underlägg återfinns i min webshop. Jag lägger upp lite mer och mer, vartefter jag får tid. Min plan är att framför allt utöka sortimentet under kategorin Gör det själv - DIY med material-kit och beskrivning till börsar, de mindre väskorna jag brukar sy till barnens kalas och även lite garn att virka egna disktrasor. Finns intresse redan innan jag lagt ut det, maila mig på allakansy@gmail.com . Då återkommer jag till er så snart det är frammetaget. Ni får såklart även komma med önskningar om vad ni vill se på webshopen.

1 kommentar:

  1. Snyggt! Det är alltid skönt när man kan använda upp lite av vad man har hemma i gömmorna.

    SvaraRadera

Kanske gillar du