torsdag 15 juli 2010

2-i-1-hatt i vuxenmodell

Jag fick en förfrågan av "Vaktmästarn" med bloggen Använt & Nytt, om jag kunde sy en hatt i vuxenmodell i samma modell som jag sytt i barnstorlek. Nu har jag modifierat mönstret från Ottobre 3/2009 att passa i storlek 56. Den är sydd så att den är helt vändbar, så det är bara att välja sida efter humör. Färgkombinationen har hon fått välja, och jag gillar den verkligen. Jag har pågång en väska i samma färgkombo sedan tidigare, men den är inte klar än. Det blommiga tyget är från Stoff & Stil, och det prickiga en stuvbit från Skroten i Kinna.

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du vill vara med i min utlottning! Vilken vansinnigt fin blogg du har, jag blev superinspirerad av dina fina saker. Nu ska hem och sys! :-D Lycka till i tävlingen!

    SvaraRadera
  2. Så snygg den blev! Kul att få se den på bild. Nu längtar jag ännu mer efter att den ska hamna hos mig!!!

    Kram
    Outi

    SvaraRadera
  3. Jättefin hatt letar efter en beskrivning till en sån hatt men hittar ingen.

    Anneli Gillisson

    SvaraRadera

Kanske gillar du