söndag 15 november 2009

Härliga höstfärger



Jag besökte Stickfrossas blogg och hittade ett mönster till virkade vantar, som jag kände att jag bara måste virka. Beskrivningen var enkel att följa, och garnet är hur häftigt som helst. Jag älskar det! Jag väntar med att virka på picotkanten, för jag vill först se om resten av nystanet räcker till att virka ett par minivantar till lilltjejen också.

Jag är lite osäker på om jag minskat vanten på rätt sätt, för på Stickfrossas vantar ser det ut som att minskningen är mjukare än på mina vantar. Men det spelar inte så stor roll, det blev ett par vantar iaf, och det var det viktigaste för min del.

Jag använde virknål 3,5 mm, och fick verkligen tänka på att inte virka för hårt, och vantarna passar perfekt på min hand. Garnet är Noro silk garden sock nr 84. Jag beställde det från Yll o Tyll, ringde dem torsdag lunch och hade garnet i brevlådan fredag lunch. Det kallar jag service det! Imorgon ska vantarna premiäranvändas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du