lördag 20 februari 2010

Chokladbiskvi till samlingen


Igår kväll virkade jag en chokladbiskvi, efter Tant Gröns mönster. Ljuset är kasst på bilden, men jag försökte ta bättre bilder idag, men jag blev inte mer nöjd med dem, så det får bli denna iaf. Det ljusare garnet räcker kanske till en till, men det märker jag när jag börjar virka nästa. Jag har varit väldigt nöjd med färgen på det garnet, det har passat sig väldigt bra till kakor och som till pajskalet. Det blir till att leta nytt nästa gång jag är i garnaffären, för det är kul att virka lite kakor då och då. Jag kan anta att flickorna kommer leka med dem framöver också, så då blir dem också glada.

Kakan blev hyffsat rätt i storlek till en riktig chokladbiskvi, vilket jag först var skeptisk till. Virknål 2,5 mm.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du fick användning av min beskrivning! De blev ju riktigt fina :)

    SvaraRadera

Kanske gillar du