torsdag 8 maj 2014

Mysiga byxor i velour, långa och korta

Jag var iväg med kompisar och sydde kläder. Jag fick sytt ett par härligt mjuka byxor i velour med mudd upptill och nedtill. De långa byxorna hoppade jag i, och tog inte av mig förrän det var dags att åka hemåt. Riktiga slapparbyxor att skrota runt i hemma. Och vilken inspirerande miljö att skapa i, och härligt väder! Vi åt gott, jag satt i solen och stickade på min början på Rock Island sjal i det jeansblå garnet från Ullcentrum, vi gick på promenader längs havet och bara mådde helt fantastiskt.
Jag fick en liten bit över på det bruna velouret. Av det sydde jag mig ett par korta byxor, även här med mudd upptill och i benslut. Mudden upptill är 10 cm (20 cm dubbelvikt) och benen blev 5 cm (10 cm dubbelvikt).

Velour och mudd är köpt hos JNY design, och mönstret på de långa byxorna är från Allt om Handarbete 2009/01 i stl M. Kortbyxorna är också från samma mönster, fast jag kapade benen 12 cm ner från grenen och därefter mudd som inte sitter alltför tight runt låren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du