måndag 12 september 2011

Katt- och elefantkompisar

I helgen tog jag tag i mina katter som jag sytt klart, men inte stoppat. Jag är bra på att samla på mig en massa ofärdiga saker, innan jag får inspirationen att göra det sista för att det ska bli helt klart.

En kväll för ett tag sedan, gick jag igenom en hög med små tygbitar, och beslutade vilka som gick att sy något av, och vilka som skulle bli djur. Det känns bra att rensa ibland. Jag försöker att i så stor utsträckning som möjligt sy och sticka av sådant jag redan har hemma, för det finns massor!

Allt sytt i detta inlägg kommer från boken Sy mjuka djur.

Och så blev det några elefanter sydda, när jag ändå var i farten. Den tredje ska till Isa Pysslars son. Jag hoppas att han kommer att gilla mönstret. Jag kunde inte motstå att köpa med mig det hem efter en loppis i somras.

De rutiga tygerna kommer från Stoff o Stil. De mönstrade är retrotyger som varit påslakan.



8 kommentarer:

  1. Så många söta.
    Ha en fin måndagskväll. Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka underbara katter! Jag har inte kommit mig för att sy än, trots att mönstret finns här hemma. Nu blev jag extra sugen. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Fantastiska katter och elefanter! Känns som att det är lite pillrigt att så dem!

    SvaraRadera
  4. Så fine katte og elefanter :)
    Jeg har tildelt dig en AWARD, se mere på www. lillesoed.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Vad fina! Blev sugen att testa sy några själv.

    SvaraRadera
  6. hej! vilkea underbara katter! hur gör ja om jag beställa ett par stycken?
    mvh
    madde
    appel_88@live.se

    SvaraRadera

Kanske gillar du