måndag 31 augusti 2009

En till leksak färdigställd



Jag har verkligen kommit in i virkandet nu, och har svårt att ta mig ur det. Jag hittar hela tiden nya saker jag vill virka. Dagens avslutade projekt är en giraff på dryga 30 cm, mönster finns hos IA Nyckelpiga och beskrivningen var väldigt lätt att följa. Försent såg jag tips på att använda en slumpgenerator för hur ränderna kan fördelas, men det finns ju inget som hindrar att jag låter den bestämma färgordning och antal varv/färg nästa gång jag virkar en giraff, eller något annat som jag vill ska bli randigt för den delen.

2 kommentarer:

  1. Den blev jätte-fin. Och jag gillar färgkombinationen.
    Det är sá roligt att se girafferna som andra har gjort.

    SvaraRadera
  2. Shit! Hur snabbt virkar du? Men vad fin din blev!

    SvaraRadera

Kanske gillar du