tisdag 1 september 2009

Litet underlägg av restgarn och en frukt


Efter jag hade virkat klart sittunderlägget hade jag ett nystan över av Fritidsgarnet, både av det grå och av det blå. Jag virkade upp det efter samma princip som sittdynan, så får det bli ett grytunderlägg eller något åt det hållet. Denna blev också lite gropig när jag virkade på det blå garnet ovanpå det grå, precis som på sittunderlägget. Jag håller tummarna för att det rätar ut sig i tvätten, eftersom den var slät innan. Lägger upp bilder på det tovade när dem körts i tvätten.

Jag virkade även en citron. Hade förhoppning om att hitta lite limegrönt garn i gömmorna, men det hittade jag inget. Annars hade jag provat att virka även en limefrukt. Mönstret finns på Beansprout Creations.

1 kommentar:

  1. Roligt att virka en citron!

    Tror säkert att underlägget går att få slätt, det brukar inte vara några problem tycker jag.

    SvaraRadera

Kanske gillar du