söndag 28 oktober 2012

Vimplar för kalas

Av alla spillbitar som blivit över när jag sytt annat, har jag samlat ihop för att sy vimplar. Jag har en hög liggandes med lite olika tygmönster, så jag kan kombinera som jag vill. Denna vimpel hängdes upp när vi hade kalas för minsta tjejen. Jag har sytt ihop vimpelbitarna två och två, med overlocken, och sedan använt kantband för att fästa vimplarna på en lång rad. Enkelt, kul, snyggt!


Kolla gärna in mitt inlägg, där jag firar med utlottning av kakfatsstativ att bloggen haft 90000 besök sedan start. Välkommen att delta du med!  30/10 2012 är det dragning.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Kul och enkel dekoration för barnens kals. Har sett många bloggare som gjort vimplar, måste testa till nästa kalas.

    SvaraRadera
  2. Rolig dekoration med vimplar och så slipper man blåsa upp dem ;)

    SvaraRadera

Kanske gillar du