onsdag 3 oktober 2012

Återbruk och vad som finns hemma

För er som återkommande besöker bloggen, vet vid det här laget att jag försöker vara duktig och använda vad jag redan har hemma istället för att köpa nytt, även om det inte alltid går så bra.

Efter en middag stod konserven efter majs på diskbänken och väntade på att komma vidare till återvinningen. Men så långt kom den inte, för jag fick en idé som nu realiserats. Småburkar för smått och gott kan man inte ha för många av, så jag virade lingarn runt konservburken. En bra kombination av både återbruk och förbruka lite mer av det lingarn jag har kvar sedan besöket i Kasthall för minst ett år sedan, om inte ännu längre.

Av samma garn har jag virkat koppunderlägg och disktrasor.

1 kommentar:

  1. Så snyggt det blir med lingarn. Kul med återbruk. Det gäller bara att ha fantasi! / Annika

    SvaraRadera

Kanske gillar du