måndag 22 oktober 2012

Nytt för mig, Kumihimo

Fick för ett tag sedan en kommentar från Fröken Pimpinett, och hittade hennes inlägg om Kumihimo som särskilt fångade mitt intresse att söka mer information om. Det är roligt vad en kommentar på en blogg kan leda till ny inspiration!

Från denna siten hittade jag hur disken skulle se ut och hur principen fungerar. Jag ville testa om det var roligt innan jag funderar på om jag skulle köpa mig en platta. För denna gjorde jag en egen platta av wellpapp, men den kommer inte att hålla för fler projekt. På bilden har jag testat med lingarn som jag hade liggande.

Nu har jag fundering på att låta en fåtölj jag köpt på loppis för många år sedan kläs om. Jag ska inte klä om den själv, men den har snören fästa lite här och där, och jag ska fundera om jag kanske skulle göra egna snören med denna teknik, för att ha bidragit med något mer än pengar. För övrigt, har jag ingen uppfattning om vad det kan kosta att klä om en fåtölj för själva arbetskostnaden. Tygkostnaden kan ju såklart variera väldigt efter vad man väljer för tyg. Jag får starta med att ta reda på vad det kan tänkas kosta.

Kolla gärna in mitt inlägg, där jag firar med utlottning av kakfatsstativ att bloggen haft 90000 besök sedan start. Välkommen att delta du med! 

3 kommentarer:

  1. Roligt att få inspirera till pyssel! Jag är oxå nyfiken på vad det kostar att klä om en fåtölj. Har ärvt en riktig goding som behöver klädd om.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint band, men det ser lite knepigt ut. Så skoj sen när man sitter i den färdiga fåtöljen o vet att man gjort banden själv.

    SvaraRadera
  3. Kollade hur det funkar och det såg kul ut.
    Kanske något sonen skulle klara med lite hjälp.

    Själv håller jag just på att virka en tubhaslduk. Resultatet kommer på bloggen...fast det tar nog ett tag innan den är klar.

    SvaraRadera

Kanske gillar du