tisdag 27 januari 2015

Tvättbara tygbindor

Det känns som att det var ett tag sedan som jag surfade runt på andras bloggar, men ibland tar jag mig tid att göra det. Jag minns inte vad jag började, men ett besök på en blogg, leder vidare till någon annans blogg. Till slut hamnade jag på Pyssellyckas blogg och fastnade där. Hon har sytt tygbindor och skrev varmt om hur bra det är. Det väckte inspirationen i mig att testa jag med. Nu har jag också ett gäng tygbindor, som ska testas ett tag, för att sedan kunna utvärderas. Ovansidan är flanell, undersidan (den sidan som möter trostyget) är av PUL, och däremellan finns 3 lager bambufleece. Jag har använt en vanlig binda som mall. 

Det skulle kännas fantastiskt om dessa funkar bra, eftersom jag inte är någon beundrare av de engångsbindor som finns att köpa i affären, som gör att det känns som att det inte andas alls.

2 kommentarer:

  1. Wow! Ja varför inte en tygbinda när det finns tygblöjor. Något bra att kunna lägga den i också om man behöver byta och inte är hemma.
    Väntar på en utvärdering! :)

    SvaraRadera
  2. Roligt! Hoppas att du gillar dem! Du får gärna berätta om hur det funkar för dig. Man kan behöva experimentera lite tills man hittat rätt tjocklek och material tycker jag. Och så kan man behöva olika under själva perioden också.

    SvaraRadera

Kanske gillar du