fredag 28 november 2014

Märkestavla/Märkessköld till simmärkena

Tjejerna började simskola i våras, och har lite då som då frågat när de ska få en märkestavla. Jag tycker att de som finns att köpa är rätt så tråkiga, samma sköldar i rött och blått som fanns när jag själv var liten. Hur kan det vara så att märkessköldsmarknaden inte utvecklas och fler varianter produceras?

Jag fick tips av en granne att använda en gammal ram till märkestavla istället. Sagt och gjort, jag åkte till Erikshjälpen och tittade på gamla ramar, och hittade dessa två. Lyckliga mig att det fanns två likadana, annars hade det förmodligen ha blivit tjafs hemma om vilken tjej som skulle ha vilken ram. Nu blev det ett icke-problem. Tjejerna har fått välja tyg, och om ramarna skulle målas eller vara som de var. De ville att guldet skulle vara kvar. Allt som allt tog det ca 1 h att göra sköldarna. Jag har använt kartong, vadd, velourtyg och häftapparat. De är så nöjda med att ha fått varsin märkestavla att sätta upp de märken de har.
Bild på ramen som skickades för påseende på teleonen innan jag köpte den.

Glöm inte att följa mig på Instagram :). @Allakansy

3 kommentarer:

  1. Men hur smart var inte det! Det blev verkligen jättefint!

    SvaraRadera
  2. Supersmart idé!
    Jag är på jakt efter två märkestavlor till våra tjejer.
    Det verkar bara finnas de gamla tråkiga...som fanns när man själv var liten!

    SvaraRadera

Kanske gillar du