torsdag 16 oktober 2014

Vimplar och slipsorm gjord av min dotter

Det har varit kalas hemma, och då kom vimplarna jag sytt för längesedan till användning. Både tjejerna och jag tyckte det blev pricken över i:et.

Glöm inte att följa mig på Instagram :). @Allakansy

Och kolla in den här ormen! Den har en av mina tjejer gjort själv i förskoleklass. Hela klassen gjorde var sin orm av en slips. Hon var så stolt att hon sytt ihop den själv, fyllt den med fyllning och till och med klippt till tungan. Verkligen imponerande, tycker jag. Väldigt bra pyssel för barn. Bra att återbruka slipsar som kanske aldrig kommer till användning.
Kvar i kalastemat, har dessa organzapåsar lagts upp på webshoppen hos Alla kan sy. Storleken är 7x9 cm, och är perfekta små förpackningar till smycken eller andra skatter som blir fina att lägga i påsarna.


1 kommentar:

Kanske gillar du