torsdag 13 september 2012

Gunnebos pulsvärmare

Jag fortsätter på temat att använda det jag redan har hemma. Nu har jag stickat ett par handledsvärmare till min mamma. Mönstringen syns lite dåligt, men mamma blev lika glad ändå. Vanliga stickor, 3 mm. Garnet är Indiecita 100% alpacka färg 403, detsamma som jag stickat mig en tröja av, och som blivit över. Fast garnet tog ändå inte slut...

Jag har inte riktigt blivit kompis med strumpstickor, så jag gjorde om beskrivningen att passa vanliga stickor. Bara man tänker till på när det ska stickas avigt och rätt, är det lätt som en plätt.

Jag har redan lagt upp nya maskor med annat garn som blivit över. Håller tummarna för att mönstringen kommer att synas på dem.

Bilden nedan, där syns mönstringen, även om man får vända på skärmen för att se det rätt. Jag förstår inte varför blogger inte kan vända stående bilder rätt. Jag försöker tänka på att bara ta bilder liggandes, men ibland glömmer jag. Någon som vet någon lösning?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du