tisdag 31 juli 2012

Mitt i prick

Försök nummer 2 på denna väskmodellen. Då jag sydde den första, hade jag ju en del förbättringstankar för hur jag skulle göra nästa, och det här blev resultatet. Andra väskan kändes mycket enklare att sy, kanske både för att jag hade tankar på hur jag skulle förbättra arbetsgången, samt för att jag redan sytt väskan en gång innan. Jag hade min vanliga symanskin och overlocken sida vid sida på köksbordet, vilket underlättade när jag skulle göra de olika momenten. En vacker dag tänker jag mig att jag har min lilla syhörna, där maskinerna bara står och väntar på mig :) Får se när den vackra dagen infinner sig.

Tygerna är från gömmorna, och jag minns inte ens vart de kommer ifrån. Jag har varit duktig på att hålla mig ifrån att köpa hem nytt länge nu, frånsett 1 m till soffkuddarna. Jag har även pågång att sy fler saker av mina gamla tyger, bitar som jag knappt har något kvar från, men jag måste köpa hem passande dragkedjor för att kunna slutföra dessa projekt. Får se om det blir av innan semestern är slut. Jag tror inte det.

8 kommentarer:

  1. Otroligt söt, älskar prickar! Och att jag inte tänkt på att man visst kan ha overlockade råkanter på volanger. =) Jättesnyggt!

    SvaraRadera
  2. så söt den prickiga blev.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Åååå vilken söt väska!!! Jag är helt såld på prickigt just nu. Mysig blogg, tittar in igen snart :)

    SvaraRadera
  4. Gillar !! rött och prickar..fin väska kram Irene

    SvaraRadera
  5. Herregud så FIN VÄSKA!!! Jag måste sy mig en sån här!

    SvaraRadera

Kanske gillar du