onsdag 3 augusti 2011

Presentpapperklädd skolåda och haklappar

Tjejerna har fått nya skor inför förskolestarten nästa vecka efter sommaruppehållet, och en av lådorna passade perfekt att klä med presentpapper för att gömma småsaker i, eller låtsas att det är en dockas säng och bädda ner den i lådan.

Presentpapper från ICA, och vanligt limstift.

En bloggläsare har beställt en haklapp, haklappsmönster och näsduksfodral, och när jag ändå sydde haklappar, blev det två. Jag har nu uppdaterat "Till salu"-fliken, som jag inte varit så duktig med att göra hittills. Jag har inte lagt till något nytt, bara uppdaterat vad som finns kvar. Hittar ni något på bloggen, som ni önskar er, är det bara att höra av sig. Kanske har jag kvar det, och det kan bli till salu.

Mönster till haklapparna finns här, för Alla kan sy en egen haklapp. Tyget är från gömmorna, men är köpt på Åhlens för längesedan. Grönt kantband från Stoff & Stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du