onsdag 19 maj 2010

Undrar ni om det någonsin blir någon dragning?


Vilken tid det tar att flytta, speciellt när man har barn. Och vad mycket grejer man samlar på sig! Först en obloggad väska, som en av mina svägerskor har fått.

Och det första som blivit sytt i det nya huset blev en mössa, som en mamma på öppna förskolan vill ha. Annars har symaskinen stått stilla. Jag har köpt tyg till gardiner till tjejernas rum, men inte hunnit/orkat ta tag i att färdigställa dem. Våra kvällar går åt till att rensa ut i gamla lägenheten, och gå igenom alla grejer vi flyttat med för att se om vi ska behålla, sälja eller slänga.

Och så har jag haft lite dåligt samvete att utlottningen dragit ut på tiden, men jag har som sagt haft fullt upp. Jag räknade till 36 lotter, och min man fick säga ett nummer mellan 1-36, och han sa 5, vilket är Mia med bloggen Kinoko. Grattis Mia! Maila mig din adress, så kommer något virkat i kakväg på posten. Vad står i topp på önskelistan?

6 kommentarer:

  1. Usch för att flytta, eller när man väl har kommit i ordning är det ju oftast roligt men när man är mitt uppe i röran är det inget roligt! Bytesbullarna dök upp i dag, tack så mycket! Hoppas mönstrena dyker upp hos dig senast imorgon (postade igår).

    SvaraRadera
  2. Snygg väska, och supersnygga tyger du köpt på Tradera! Ska bli kul att se om du lägger ut något du sytt av dem sen :)

    Kram Outi

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul att jag vann! Jag blir så glad undrade just om jag någonsin skulle vinna i någon av alla tävlingar jag är med i. Du får själv bestämma vad för sorts kaka det blir. Ingen brådska med kakan det viktigaste är att ni får ordning i huset.

    Trevlig fortsatt vecka önskar jag dig som gjorde mig så glad med kaka.

    SvaraRadera
  4. Allt tar dubbelt så lång tid när man har barn. Undrar bara varför jag inte bara räknar med det utan varje gång blir så förvånad över detta fenomen. :) Mössan och väskan var så fina! Härliga tyger!

    Trevlig helg!
    Cathrin

    SvaraRadera
  5. Hoppas solen ger energi- flytta är jobbigt men roligt också! Nu får ni BPA in er härligt på nya stället!

    SvaraRadera
  6. Tack för de fina orden på min blogg. Vad mycket fint du gör. Du hinner nog med lite när flytten har lagt sig. Jag lägger till dig i min blogglista, för jag vill inte missa vad du gör.

    SvaraRadera

Kanske gillar du