lördag 5 december 2009

Små väskor för små flickor


Nu när jag är klar med dessa väskor, känns dem väldigt Hello Kitty. Det var inte min tanke, men det gör inget heller. Får väl virka en Hello Kitty någon dag. Mönstret till "Roit bag"-väskorna finns här, men det var här jag först hittade bilden. Beskrivningen som Sus syhörna gjort är enkel och tydlig att följa, så den kan verkligen rekommenderas.

Väskorna är virkade i Paris med virknål 3,5 mm. Det gick åt 1 nystan av varje färg till själva väskan, därför valde jag att virka lila handtag till den rosa väskan. Den lila hade jag sedan innan, eftersom jag virkar mormorsrutor i samma garn.

Handtagen gjorde jag annorlunda beskrivningen. Jag lade upp 42 lm, virkade 2 varv med stolpar och vek sedan ihop handtaget och virkade ihop den med 1 varv fm. Jag har, liksom Abras bravader minskat väskan, så den blev mindre än den var tänkt att bli enligt beskrivningen.

1 kommentar:

  1. Nämen, vad roligt att du blev inspirerad av väskorna. Superfina! Jag håller just på att göra en i rött, orange och gult som ska bli julklapp.

    SvaraRadera

Kanske gillar du