måndag 5 november 2012

Mössa till höst-/vinterkappan

Jag pysslar mycket, men det mesta är inte till mig. Mössan på bilden, är däremot till mig, och passar perfekt till min höst-/vinterkappa. Mössorna jag gjort innan, som vi har kvar hemma, är lite för avvikande i färg till kappan, och jag fick en bild i huvudet att det skulle vara ett träd som motiv. Tänkt och gjort, jag ritade upp ett träd på rutat papper, och nu har jag virkat trädmössan och blev mycket nöjd med resultatet.

Virknål 3,5 mm och 2 nystan bottenfärg och 1 nystan mönsterfärg. 100% superwash ull Ulrika från SvartaFåret.

3 kommentarer:

  1. Häftigt! Träder blev riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  2. Fin! Det är svårt att virka mönster tycker jag. Du har verkligen fått till ett fint träd på mössan! / Annika

    SvaraRadera
  3. Snygg. Tänkte också ge mig på en mössa snart. Först ska jag bara få färdigt tubhalsduken jag håller på med.

    SvaraRadera

Kanske gillar du