onsdag 28 november 2012

Bullkalas

Jag har sytt några kanelbullar i velour. Några av dem följer nog med mig till julmarknaden på lördag och söndag. Jag sydde en "korv" som jag stoppade lite lätt med kuddfiberfyllning, sydde ihop ändan och snurrade till önskad form, sydde ihop under för att formen skulle behållas. Klar!

Vill man, kan man även sy på pärlor som pärlsocker, men då är de inte lika lekvänliga till de minsta.
När jag grävde fram velouren, såg jag att jag hade några ofärdiga dammsugare, så dessa blev också klara. Skönt att göra klart ofärdiga grejer!

2 kommentarer:

  1. Hej du skrev att sy dit pärlor inte var bra.
    Vilket jag håller med om.
    Men tänkte att det finns ju tyg färg så man kan ju måla dit socker på tyget.

    Bara en lite tanke.

    ps tack för rolig blog att följa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gittan,

      Det var ett väldigt bra förslag! Tack för tipset! Jag ska kolla hemma om jag har någon tygfärg att testa med.

      Radera

Kanske gillar du