söndag 16 januari 2011

Första babyfilten!

Efter lite tystnad på bloggen, har jag nu sytt min första babyfilt, ena sidan är Oceantyget från Znok, andra sidan är brun velour. Måttet på filten blev ca 52x79 cm. Jag har kollat runt lite bland bloggar som sytt babyfiltar, och de flesta syr filtar i måtten 50-60 cm x 60-80 cm. Jag klippte till mitt tyg, så att det även räckte till en liten snuttefilt i samma färgkombination, fast där vändsydde jag inte filten, utan har bara sytt med overlocken runt om. På den stora filten sydde jag även en bord med röd tråd ca 1½ cm in från kanten. Stora filten har även rundade hörn, det har inte snuttefilten.

Och tack snälla för alla fina kommentarer ni lämnat om katterna i förra inlägget, det värmer.

Jag kan även passa på att påminna om att imorgon är sista dagen om man vill delta i min Clinidermutlottning från Buzzador. Vinsten visas på bild nedan. Vill ni komma till inlägget, klicka på länken.

8 kommentarer:

  1. Tyget är härligt och gör sig verkligen som filt! Jättefint!

    SvaraRadera
  2. Synd att man inte har en baby bara.Hi hi
    Skämt åsido den är jätte fin.Hoppas våran K mår bättre.Kramar från moster

    SvaraRadera
  3. Va roligt med första overlock-projektet, hoppas på att få se mer snart :)

    SvaraRadera
  4. vilket härligt tyg! fina filtar!

    SvaraRadera
  5. Fin blogg jag hittade här. Hit kommer jag tillbaka.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Hej! Har nyligen hittat din fina blogg! Är sugen på att lära mig sy, tack för inspiration!

    SvaraRadera
  7. Jättefin! Det där tyget är verkligen fantastiskt!

    SvaraRadera

Kanske gillar du