onsdag 4 augusti 2010

Liten bakelse och haklapp

Igår fick jag klart en bakelse och en haklapp. Vill någon sy en egen haklapp, finns beskrivningen här. Mönster till bakelsen finns i boken Virka amigurumi, 8/4 garn och 2,5 mm virknål. Bakelsen har redan flyttat vidare, för jag var på kalas idag och den följde med mig dit.

Nu ska jag tillbaka till symaskinen, för jag vill få klart lite grejer, så jag kan börja på fler nya saker. Det är väldigt roligt att känna att man redan innan man är klar med något pågående, vet vad man vill börja med härnäst.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jo, det verkar stickas en hel del vantar och sockor och sjalar redan... alla är väl inställda på ännu en lång och kall vinter som den senaste ;)
    Din blå sjal är superfin!

    Nå, karamellfärg och garn och micro... jag har ingen aaaaning om ifall det funkar på bomull, men generellt sätt funkar inte ullfärg på bomull och tvärtom - så det är nog tveksamt. Jag tror jag körde på typ full effekt, jag vet faktiskt inte riktigt för det är ingen här hemma som har begripit hur man ställer in effekten på vår micro - vi kör liksom bara *s* Och, nej, plasten smälte inte. Klibbade möjligen något ihop -men det gör den ju ändå av sej själv så jag vet inte om det verkligen berodde på värmen. Ikväll micrade jag bfl-tops också med gult och rött. Det poffade lite oroväckande ett par gånger, men ser helt ok ut. Ska blogga det när det torkat till lite.

    Ha en go helg!
    MiA

    SvaraRadera
  2. jag har en bit av det tyget. Det är så fint!

    SvaraRadera

Kanske gillar du