måndag 16 augusti 2010

Farmorsrutor, vinst och buddanötter

Idag var vi hemma hos mina svärföräldrar och hälsade på. Sist dem var här, skickade jag med svärmor akrylgarn från min garnrensning, som jag inte visste vad jag skulle göra med. Kolla så fint hon virkat utav det! Helt fantastiskt! Jag blev jätteglad.

Barnens farmor har även virkat två helt underbara överkast till båda tjejerna efter African flower-beskrivningen. Så vackra, och virkade i bomullsgarn. Det är ju något dem kommer att ha med sig hela livet.
Min första vinst någonsin! Jag fick denna vackra härva handspunnet garn från Ullmaja i slutet på förra veckan. Jag är så glad! Kolla gärna in hennes blogg och se vad mer för fint hon gör. Jag blir riktigt inspirerad att ta hem min gamla spinnrock och börja spinna igen.. tittade på den när jag var hemma hos min mor och far i helgen. Men nä, jag får vara lite realistisk. Jag har inte tid att göra allt, jag har att göra ändå just nu, och tycker det jag gör är jättekul.
Under studietiden pysslade jag väldigt mycket, och gjorde då bl.a. tomtar. Närmare jul ska jag visa bilder på vad jag gjort med dessa buddanötter, lite mossa och några tomtar. Jag har rensat bland mina saker som ligger kvar hemma hos mina föräldrar. Jag har massor med oanvända buddanötter kvar, så om någon vill ha till något pyssel, säljer jag dem för 5 kr/st + porto. De är i storlek som stora äpplen. När jag pysslade, fanns även sådana att köpa på Panduro, fast mycket mindre för ca 20 kr/st. Maila eller skriv en kommentar om det finns intresse av buddanötterna.

2 kommentarer:

  1. Vika vackra mormorsruter och de som va blommformade var jättefina!!

    SvaraRadera
  2. Gillar båda filtvarianterna... den klassiska svarta mormorsrute-filten är aldrig fel, och blandade färger blommor på vitt - snyggt!!

    SvaraRadera

Kanske gillar du