torsdag 18 september 2014

Babynest av tyg från gömmorna

För mig är babynest något nytt. Jag visste inte om att de existeade när jag själv hade barn i den storleken. Nu har jag provat på att sy ett, och det gick bra tills själva stoppningen som en korv skulle i. Då tog jag hjälp av min pyssliga grannkompis, och vi kämpade och drog tills stoppningen var på plats. Där tog lusten och inspirationen att forstätta slut. Då var det ett ynka kantband nedtill kvar att sy på för att den skulle bli klar, och ändå blev den liggandes så i månader. En flytt senare, har den nu blivit färdigställd, och det känns väldigt skönt.

Beskrivningen steg för steg om hur alla kan sy ett babynest finns via denna länk. Stoppningen och tyg från Stoff o Stil. Med på bilden syns också några av de kuddar jag sytt till soffan, som fortfarande används.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du