söndag 8 september 2013

Triss i förkläde för återträff

Min mor ska ha en återträff med några kompisar, där det var ca 35 år sedan de träffades alla sist! Det är inte klokt vad tiden går! Nu har de iaf hittat en tid och plats, då alla kunde ses. De har spritt ut sig över världen. Mor ville iaf ta med sig någon present till alla, och tyckte att jag skulle sy 4 olika förkläden. Ett hade jag redan klart sedan innan. Det blev till att sy tre till snabbt, så de hann med på resan.

Det översta förklädet är av tyg från Village och Panduro, det mittersta är tyg från ett påslakan och ett tyg från Skroten i Kinna, det nedersta förklädet är med tyg från ett påslakan och Panduro. Modellen är samma, men ändå blir de rätt olika.

Det ska bli kul att få höra vem som valde vilket förkläde. Jag hoppas att de kommer till användning. Jag använder mitt varje dag!

1 kommentar:

Kanske gillar du