söndag 15 september 2013

Lavendelpåsar på kakfatet

I ett tidigare inlägg skrev jag om lavendeln jag hade pallat hos grannkompisen. Nu har dessa blivit inte mindre än 12 (!) lavendelpåsar. De doftar ljuvligt, och jag har använt tygbitar som varit för små att göra så mycket annat av. De flesta av banden jag knytit om säckarna, är band som jag klippt från mina kläder. De brukar finnas sådana som butikerna använder för upphängning på galge. Jag antar att det är den funktionen banden ska fylla iaf. Jag klipper av dem, och nu har de kommit till ny användning.

Fatet som alla lavendelpåsarna ligger på, har jag gjort själv, och visades i ett tidigare inlägg det med. Blir någon inspirerad att göra sitt egna kakfat, har jag själva stativet, kakfatstativet i olika sorter hemma för 60 kr/st. Läs gärna mer om hur jag gör när jag tillverkar kakfat med kakfatsstativ i detta länkade inlägg. Det är busenkelt, och riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du