lördag 6 augusti 2011

Haklappar och fortsättning på sjalinlägget

Nu senast har jag sytt två svarta, en ljusrosa och en gul haklapp, och har nu uppsydda haklappar i alla de färger jag har material till hemma. När jag, eller någon annan, vill ha eller ge bort en haklapp, känns det bra att det finns färdiga att få med sig på en gång.

Mönster till haklapparna finns här, för Alla kan sy en egen haklapp.

Så över till fortsättningen på föregående inlägg om min stickade Prairie Rose Lace Shawl. Nu är alla trådar fästa, och märket med "Allakansy" är påsytt. Sjalen mäter ca 180 cm där den är som bredast, och ca 70 cm från spetsen upp till mitten. Jag kan absolut tänka mig att sticka en till en vacker dag.

Inte helt lätt att fånga sjalen på något rättvist sätt, men jag har iaf försökt :) På mattan försvann mönstringen, och på golvet blev det inte heller bra. Den fick inte plats på bordet...

2 kommentarer:

  1. Vilket jobb! Sjalen är jättevacker, fantastisk färg.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du också vill göra en sådan sjal! :) (Andrea's shawl) Det gick åt två nystan alpaca och två delight för storlek large för mig. Jag tycker beskrivningen är riktigt bra, ganska enkel - dock stickas spetsdelen med mönster från avigsidan också, så där får man vara lite extra uppmärksam. :)

    SvaraRadera

Kanske gillar du