söndag 13 februari 2011

Uppe bland molnen...

Av detta fina molntyg har jag sytt en babyfilt och två snuttefiltar, alla med röd velour som baksida. Molntyget kommer från JNYdesign. Babyfilten har jag vändsytt och sytt en stickning på, medan snuttefiltarna enbart är sydda med overlocken. Jag tänkte att det var bäst att sy två snuttisar på en gång, för om det blir just den som bebisen väljer, och den försvinner, vet jag av erfarenhet att katastrofen är nära.
Tre nya prinsessbakelser har blivit klara i veckan. Beskrivning finns i boken Virka amigurumi, även om jag börjar bli osäker på att jag virkar precis efter den beskrivningen. Jag gick efter beskrivning när jag virkade min första, men det är ju ett tag sedan nu.

5 kommentarer:

  1. Så mycket fint du gör.
    ram

    Hanna

    SvaraRadera
  2. Tårtorna har jag också några av, de är roliga att virka.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tyger du alltid har. Gillar det med molnen var hittar du dom?
    Princess bakelsen ser goda ut synd man inte får äta dom.

    SvaraRadera
  4. Molnen tröttnar man aldrig på, jättefina! Fina prinsesstårtor/bakelser också :)

    SvaraRadera
  5. Å så helt underbart molntyget blev med röd velour till!! Måste visst köpa röd velour också!! ;o)
    Å tårtorna är så otroligt snygga, å välgjorda ser dom ut att vara!

    SvaraRadera

Kanske gillar du