måndag 6 september 2010

Väskor och en award!

Det här tyget gillar jag verkligen, men nu är det slut. Jag hade bara en liten bit, och den ville verkligen bli en väska. Modellen har jag fått av Krajamaria, som syr fantastiskt fina väskor, och har väldigt bra smak vad gäller tygval. Jag har bara gjort en liten förändring vid tillklippning av delarna, men skurningen blir densamma.

Nästa väska är en beställning från en kompis kompis. Det är en förstorad dagisväskmodell, som rymmer en hel del. Jag har sytt en innan i denna storleken, och då skulle den användas till stranden.



Och så har jag fått en fin award av Onicas äventyr. Tack så jättemycket för det! Alltid trevligt med lite uppskattning.

Tanken är ju att den ska skickas vidare till 7 andra bloggare. Jag tycker det är svårt att välja bland alla duktiga och inspirerande bloggar.

Ljuva drömmar, hon gör mycket fint, men har särskilt inspirerat mig med sina sjalar.
Handgjorda drömmar, som också gör mycket fint, och vars väskor fått mig att besöka bloggen lite extra.
Krajamaria, för att hon syr så mycket olika saker och för att jag hittat saker där som jag inte ens visste existerade. T.ex. legopåsen, som ser väldigt praktisk ut.

Jag tror jag stannar vid dessa bloggar den här gången. Många har redan fått den, och dessa är dem bloggar som jag senast hämtat inspiration från.

Får väl stanna vid 3 sanningar om mig, istället för 7, så jag är konsekvent :). Fler sanningar finns ju att läsa om här.

Jag har nu övervunnit min "rädsla" fär att sticka något annat än aviga och räta maskor. Jag har börjat sticka på en ishbel-sjal. Jag känner mig modig!

Jag känner lyckokänslor av att sy/virka/sticka. Känns kanske igen av er som har det som intresse, men kanske inte är så lätt att förstå om man inte har det. Jag blir glad av vackra tyger och garner.

Jag vill mer än jag hinner, utan att det blir frustrerande. På dagarna är jag med mina tjejer, kvällarna försöker jag hinna med allt annat. Jag vill maxa tiden med mina barn under deras vakna tid, och maxa tiden för huset, mannen, kompisar och mina intressen när tjejerna sover. Jag känner mig tillräcklig med barnen, men det fattas tid när dem sover. Jag har hittat en balans som fungerar för mig och min familj, vilket gör att jag ser fram emot dagen OCH kvällen.

2 kommentarer:

  1. Hejsan,

    Roligt att du hittat min blogg och att du vill vara med i tävlingen! :)
    Måste bara säga att jag gillar verkligen namnet på din blogg!! För visst är det så, om man bara vill så kan alla sy!!
    Din blogg innehåller en massa fina och väl gjorda handarbeten, så duktig du är!
    Jätte skoj att du bloggar om vad du gjort och delar med dig tips och råd och framför allt bilder så att andra kan inspireras!!
    Hoppas du har turen på din sida och vinner den ur söta väskan!!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du för den fina utmärkelsen! :) Blir så glad för alla de fina orden du skriver om mig! Måste säga att den svarta dagisväskan är verkligen superfin! Tyget gjorde sig mycket bra på den modellen. Är sugen på att testa ditt väskmönster snart, måste bara hitta lite tid... Hoppas du vill vara med i min miljökassebyte!

    SvaraRadera

Kanske gillar du