måndag 19 april 2010

Nya solhattar



Förra sommaren sydde jag en solhatt till stora tjejen. Den passar definitivt inte längre, och jag var inte helt nöjd med utseendet på hatten heller, även om den fyllde sin funktion jättebra. Nu har jag provat en annan modell, som jag tycker är mer flickig, och jag tror dessa blir bra. Jag har sytt i storlek 42 och 46. Om inte orken/lusten tryter, tänkte jag sy två till och gå upp en storlek på båda för att se hur mycket det skiljer.

Kolla gärna in hos Myssel, hon syr jättefina hattar. Tack snälla för tips och trix!
Mönster från Ottobre 3/2009, tyg från Åhlens.

3 kommentarer:

  1. Så fina de blev! Jättefint tyg.

    SvaraRadera
  2. jättefina! brevet med mönster skickas idag, hann inte vad jag tänkte före helgen...
    är sugen på att sy hattar jag med, har inte gjort det förut faktiskt, var detta mönster bra elelr?

    SvaraRadera
  3. Så söta söta mössor, jättefin modell och tyg.

    SvaraRadera

Kanske gillar du