fredag 18 september 2009

Leksak till den minsta


Jag hjälpte Skaparstigen med lite tips om hur jag gjort mina virkade mössor, och fick mönstret till denna skallra/boll som tack för hjälpen. Verkligen jättesnällt! Om, eller när, hon lägger ut mönstret på sin blogg lägger jag in en länk dit. Storleken på skallran är något större än en tennisboll, och är virkad med virknål 2,5mm. Om jag skulle göra en till, kommer jag välja annat garn än det jag valde denna gången, för jag fick virka så hårt för att inte stoppningen skulle riskera att lysa igenom. Det kändes i fingrarna när jag hade virkat klart, men jag får skylla mig själv för det.

Nu har Skaparstigen lagt ut sitt mönster på skallran. Jag lägger därför in en länk till mönstret, som finns här.

När jag får lite tid över, lägger jag upp en beskrivning på min blogg om hur jag virkat mina mössor, ifall det skulle visa sig finnas intresse för det.

2 kommentarer:

  1. Fina färger du valt! Var mönstret bra i övrigt?

    E fick sin mössa idag, blir bilder på det om nån dag.

    SvaraRadera
  2. Mönstret var jättebra, enda avvikelsen jag gjorde (tror iaf det var en avvikelse) var att jag sydde in handtaget direkt i sömmen när jag sydde ihop bolldelarna, så jag inte behövde göra det efteråt. Som jag förstod det på beskrivningen skulle handtaget sys på efter att bollen var ihopsydd, men jag kan missförstått där.

    Annars följde jag mönstret slaviskt :)

    SvaraRadera

Kanske gillar du