onsdag 14 februari 2018

Stickade clutches









Under december förra året började jag sticka på tre väskor/clutches, en vardera till mina tjejer och en till mig. 

Beskrivning och garn samt dragkedja är från Stoff o Stil. Mönster: 95247, och garn: Cotton Tube Light. Foder använde jag tyg jag hade hemma. Det rosamönstrade tyget är ett Tilda-tyg från Panduro, inköpt för många år sedan, det blåmönstrade är ett Stig Lindberg-tyg som jag hade en liten remsa av liggandes. Jag stärkte upp med vliselin för lite stadga till fordet. För att snygga till dragkedjan, trädde jag två träpärlor på ett runt lädersnöre och knöt en knut. Då kändes utsidan lite mer arbetad ut vid dragkedjan. Rundsticka 4,5 mm. 

Det står att åtgången är 2 st 50 g nystan, men 4 nystan i rosa, som jag köpte räcker till ytterligare en clutch, om jag vill sticka en till. 

Så nöjd, enkel stickning med snygg finish. Lite pilligt att sy fast dragkedjan för hand, men det gick ju det med. Funderar på om jag ska sticka en mindre variant av det som blev över av det blå garnet. Gillar verkligen färgen!

Följ mig gärna även på Instagram! Ni hittar mitt konto på @allakansy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du