fredag 15 januari 2016

Kallt som bara den ute...

Det har varit en så mild och varm höst och start på vintern, men nu är det väldigt kallt ute. Äntligen får jag användning av min mössa som jag kämpat med att få klart.. eller även kämpat att starta upp med. Mössan heter "Serpentine hat" och är designad av Catherine Shields och fanns in en sticktidning. Har inte kvar tidningen hemma, men knitscene.com ser jag är markerad nere på sidan. Mössan är stickad på vanliga stickor, 2,75 mm.

Garnet är alpacka som jag köpte när jag var i Lyon förra våren. Har ni vägarna förbi, besök La Droguerie. Det var en riktig godisfabrik, fast med garn. Så fint presenterat, och väldigt trevlig personal. Jag kan inte franska, de var inte så bra på engelska, men vi lyckades ändå förstå varandra i garndiskussionerna och jag kom därifrån med detta härliga alpacka-garn, samt en mohair/polyamid-garn som jag stickar en sjal i. Det kommer att ta en halv evighet att bli klar med den, för garnet är tunnt, men en vacker dag har jag en fantastik sjal i min ägo :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du