söndag 28 juni 2015

Nya nattlinnen till tjejerna

Tjejerna gillar verkligen pyjamasarna jag sydde till dem förra året, så de frågade om jag inte kunde sy en uppsättning till, fast lite kortare, och utan mudd i armarna. Klart jag kan! Ena tjejen ville ha sin helt i lila med moln, och den andra ville mixa färgerna på kropp och armar. Båda i stl 122/128, men det är ju inte så noga, bara huvudena kommer igenom utan att kännas trång. Mönstret kommer från Ottobre 6/2009 "Mocking bird nattlinne" med ovan nämnda ändringar. Tygerna kommer från JNYdesign.
Mina barn gillar även den moln-pyjamas jag sytt till mig själv, det var den som triggade att jag behövde beställa hem mer moln-tyg :). Jag tror att det finns risk att jag kommer få beställning på att sy även en tvådelad pyjamas, liknande den jag sytt till mig, till hösten. De tycker det är mysigt att vi är lite som löjliga familjen, där alla är klädda likadant när vi myser i soffan tillsammans.

Följ mig gärna på Instagram och/eller kolla in min webshop.

1 kommentar:

  1. Vilks fina nattlinnen, förstår att de blev glada! Å bestickringen - kaninen, sååååå fin!

    SvaraRadera

Kanske gillar du