lördag 3 januari 2015

Används av Alla kan sy

Jag satt och funderade på allt jag har gjort, som jag eller familjen använder, som jag sytt/pysslat. Det får inleda inläggen till det nya året, en återblick av godbitarna. Jag hoppas ni alla har haft ett fantastiskt nyår!

Det här förklädet använder jag i princip alla dagar, när jag är i köket. Jag är så nöjd med det, och har hängt med sedan 2012.
 


Mina tjejers förkläden används varje gång de hjälper mig i köket, och det är ofta. Då vill de att vi leker leken "Överraskningen" med Niklas på Bolibompa, när en kock hjälper barn att laga mat och kastar förkläderna till dem i inledningen av programmet.
Om jag fortsätter på kökstemat, så används dessa virkade grytlappar så fort grytlappar behövs.
Min börs/plånbok, den är i min väska alla dagar, och rymmer alla kort mm. Dessa börsar har jag sytt många av, och säljer både färdigsydda och kit med beskrivning och material på webshopen.
Både kakfatet och lavendelpåsarna används hela tiden. Lavendelpåsarna ligger mellan kläderna i klädkammaren, och kakfatet tjänar som avställning av diverse saker i köket. Kakfatsstativ finns att beställa från webshopen.
Mitt virknålsfodral finns alltid nära till hands i pysselrummet.
Sovrumsgardinerna blir jag fortfarande glad över när jag kommer upp till sovrummet. Jag gillar mönstret och hur ljuset kommer in genom tyget.
Pyjamasen jag sydde, för att testa vad jag klarar av, gällande passform mm. Jag har använt hela setet, men oftare byxorna tillsammans med ett vitt linne upptill. Jag är fortfarande nöjd och glad att jag vågade ta steget att börja sy till mig själv.

Det är iaf ett litet axplock av det som används mycket här hemma.










2 kommentarer:

  1. Roligt att se dina gobitar, det är så kul när det man sytt faktiskt kommer till användning! Hoppas att du får ett riktigt bra syår!

    SvaraRadera
  2. Hej, jag supergillar din blogg, var ett tag sen jag var här nu, men nu är jag tillbaka, älskar förkläden förresten

    SvaraRadera

Kanske gillar du