torsdag 3 juli 2014

Söta små kakfat och lavendeltider


Jag fick hem några fina assietter och kaffefat som jag byggde till kakfat i två plan och tre plan. Jag använde lite olika kakfatsstativ, och hade fler framme som jag funderade på. Blått på tallrikar är nog en färg jag aldrig kommer att tröttna på.

Att borra hål i tallrikar är enkelt, och går snabbt. Det här är ett pyssel som alla kan göra. Mer om hur man gör, vilket borr och vilka olika stativ som finns hemma, besök Alla kan sys webshop.

Jag har även fått hem fler börsspännen, nu går det åter att beställa kit för börsar.
Nu är det lavendelsäsong, och jag har skördat lite lavendel innan blomning. De är så vackra, först njuter jag av dem i trädgården, sen när de torkar, och till sist som lavendelpåsar i klädkammaren. Det doftar så gott när jag öppnar dörren och går in i klädkammaren och jag känner en svag doft av lavendel. Härligt med sommar i en liten påse :).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du