onsdag 26 mars 2014

VAB-pyssel

Denna veckan har det varit VAB, och jag behövde stilla pysseltarmen. En av dagarna gjorde jag majsknäckebröd medan en av tjejerna pärlade pärlplatta. Då bestämde vi oss för att slänga in en plåt med pärlor i ugnen när knäckebrödet var klart. Men de flesta blev som på bilden ovan, utan hål. Det använde vi till att limma på teckningar som blommor och ögon mm.
Några stackars pärlor blev som det var tänkt. Jag antar att det är lite olika kvalitet på de där pärlorna, och att de därför beter sig lite olika i ugnen. Dessa tillplattade pärlor blir gissningsvis ett armband, när orken kommer tillbaka.
Pärlorna uppställda på plåt och bakplåtspapper, och sedan in i ugnen på 200 grader i 5 min.


1 kommentar:

  1. Har jag aldrig testat
    Ha en fortsatt fin lördagskväll
    Hanna

    SvaraRadera

Kanske gillar du