onsdag 17 april 2013

Börs/portmonä som alla kan sy

Jag har sytt en börs tidigare, och haft denna pågång ett bra tag nu. Jag har hållit tillbaka mitt pysslande en tid, för att ägna den vakna kvällstiden till pluggande. Nu är det avklarat, och det är fritt fram för pyssel igen. När jag skulle sy denna portmonä, kom jag på mig själv att jag hade glömt hur jag gjorde sist, så jag fick tänka lite innan jag kom igång. Jag har nu tagit kort steg för steg. Finns det intresse, kan jag lägga in ett inlägg om det.

Tygerna kommer från Stoff & Stil, och är en bit som blev över när jag sydde ett förkläde till en av tjejernas kusiner.

Om någon blir sugen att sy en egen börs, har jag några extra börsbyglar som jag kan sälja. Bygeln till börsen kostar 40 kr/st inklusive porto inom Sverige. Skicka mig ett mail, eller en kommentar i detta inlägg, så hörs vi av. Denna variant limmas på.

3 kommentarer:

  1. Lägg gärna upp beskrivningen på hur du gör!!! Sydde ett virknålsfodral härom veckan med hjälp av dina bilder. Var så nöjd med mig själv :-) Tack!!
    Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det tillfredställande att se resultatet?! Roligt att höra att beskrivningarna kommer till användning.

      Jag lägger upp en beskrivning i slutet på nästa vecka, så håll utkik, det kommer en beskrivning.

      Radera
  2. Lägg gärna upp bilder på hur en börs görs, skulle vara kul att prova!!!!

    SvaraRadera

Kanske gillar du