måndag 18 mars 2013

De finaste presenterna går inte att köpa....

De finaste presenterna går inte att köpa för pengar. Visst blir man extra glad att få en present som någon gjort själv? Att få en hemmabakad kaka, en teckning, egenplockade blommor eller bär, lagad middag, något hem/egengjort är speciellt.

Detta överkast har min svärmor stickat till oss i förtidig födelsedagspresent till oss båda. Vilket jobb! Överkastet mäter ca 260x260 cm, och det har gått åt mer än 2 kg garn, mönsterborderna har hon själv hittat på. Även om jag har förmågan att själv sticka ett sådant överkast, skulle jag aldrig få för mig att påbörja ett sådant projekt, det är för repetativt och skulle ta oändligt med tid. Jag är helt övervädigat imponerad över hur fint det blev, och hur snabbt det gick för henne att sticka det.

För mig blir det paus i pysslandet ett tag till. Jag behöver plugga mera...

4 kommentarer:

  1. Ojoj, så vackert! Och visst är det så, en blir alltid lite gladare för presenter som någon har gjort till en.

    SvaraRadera
  2. Otroligt! Att hon fixade att ta sig igenom hela! Jag fattar inte ens hur man bär sig åt för att sticka så stora saker. Jättejättefint är det!
    Å ja, det är verkligen mer värt om någon lägger ner tiden att fixa något alldeles eget i present. :)

    SvaraRadera
  3. Oj så fint!! Vilket underbart överkast, och svärmor :)

    SvaraRadera
  4. ojoj vilket jobb!! och så underbart fint det blev! grattis till er båda också!

    SvaraRadera

Kanske gillar du