fredag 9 december 2011

Två minibyråer av tändsticksaskar

Jag hoppade runt bland bloggarna, och kom till Pastills fantastiska adventskalender. Jag har sett liknande innan, men den här fick mig verkligen att vilja göra denna lilla minibyrå till mina tjejer. Som med det mesta, gäller det att göra två innan någon av damerna får se vad de ska få. Lådknopparna är brads från Panduro, så även pappret jag klätt askarna med. Nu har jag tändstickor till dödagar.

Jag tyckte tipsen som fanns i kommentarerna till Pastills inlägg var väldigt bra, att man inte behöver ha någon pryl i kalendern, utan någon aktivitet man gör tillsammans, pyssla, baka, bada osv hellre än godis eller en present. Nu känner jag att jag är lite efter med att ha dessa som kalendrar, så jag tänkte att de kan ha byrån till att gömma små saker de har, hårband, hårspänne, kulor, gem mm.

Matrialkostnad blev ca 50 kr/byrå.

2 kommentarer:

  1. Kul grej! Jag börjar nog spara askar på en gång, tror jag!

    SvaraRadera
  2. Verkligen fin! Och perfekt att förvara småsakerna i!

    SvaraRadera

Kanske gillar du