fredag 10 december 2010

Någon som behöver napphållsringar?

En mamma på öppna förskolan ville ha en haklapp i rosa, men jag hade ingen med mig. Nu har jag sytt en och har jag bara material till. Skicka ett mail eller haffa mig när vi ses om någon vill ha den sista. Vill någon sy en egen haklapp, finns beskrivningen här.

Jag har massor med napphållsringar, men har ändå inte fått för mig att sy egna napphållare. Lillofant var här förra veckan och behövde ett gäng, och då fick jag några klämmor. Idag blev jag lite trött på att leta efter napp i mörkret när lilltjejen var ledsen, så när hon hade det bra och somnat fint, gick jag ner och sydde mig två napphållare. Om någon vill köpa napphållsringar, kostar dem 6 kr/st + frakt (oftast 6 kr inom Sverige, om man inte beställer väldigt många). Maila mig isf hur många ni önskar köpa, så lägger jag undan och skickar när pengarna kommit in på kontot.
Att jag gillar picknick-tyget är väl ingen nyhet, och det har därför blivit ytterligare en väska i det tyget. Av spillbitar sydde jag även matchande näsduksfodral. 2 av väskorna jag sytt har vitt foder och en lila.
Dem mörka fodralen fick en kompis jag nästan umgås med dagligen, som aldrig har näsdukar när hon behöver. Nu har hon förutsättningarna för att ha det iaf :).
Och sist, men inte minst, vill jag visa vad jag köpt av Isa pysslar, när det var julmarknad på öppna förskolan. 2 fina tändsticksaskar som Isa gjort, och ett par riktigt härliga sockar som hennes duktiga mor stickat. Jag har redan använt dem, och dem värmer gott.

2 kommentarer:

  1. Vad fina napphållarna blev! :) Och lussekatterna också. Jag hann inte få klart alla mina fast de var stoppade och allt :/

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen väskan som du gjort och även napphållarna.
    Jag har nu gjort en elefant, som jag kommer att visa längre fram. Jag blev inte helt nöjd med hoppsättningen med benen, men kanske jag kan komma på till nästa gång hur man gör.
    Tack för tipset om boken.
    Lobben

    SvaraRadera

Kanske gillar du