måndag 1 februari 2010

Virkalong och virkalone


Jag hänger på tåget och är med i Ulliga Gulliga sakers Februaris kärleksvirkalong. Jag satt ju bara och tittade på när Januarivirkalongen var, så jag ligger lite efter där. Huvudet för februari är klart iaf, och huvud, mössa, ben och kropp på januari. Jag virkar efter den lite svårare varianten, och därför tar det lite längre tid för mig att virka januari. Jag är inte helt säker på att jag förstått det hela rätt, men det blir ju något resultat ändå. Jag virkar inte den svårare för att på något sätt glänsa, men det är kul att utvecklas och lära sig något nytt.

Om någon blir sugen på att virka en egen docka är det bara att hänga på! Varje liten bit tar inte alltför lång tid i anspråk. Huvudet har jag virkat under tiden mina tjejer sover middag. Jag hann tom blogga om det under tiden, vilket jag inte trodde :).

Jag virkar med virknål 2,5 mm och M&K Eca baby bomull på huden, och Conny 8/4 i övrigt.

1 kommentar:

  1. Vad fint det ser ut och helt rätt tycker jag.
    Kul att du är med! Kram/Veronica

    SvaraRadera

Kanske gillar du