söndag 18 oktober 2009

Små fiskar


Den blå fisken virkade jag för ett tag sedan, med en tanke att virka fler i olika färger och göra en mobil av det. Men efter en fisk blev det inga fler gjorda. Min kompis fick syn på den när hon var hemma och tyckte den var för söt, så hon önskade sig en sådan som nyckelring när hon fyller år. Så då fick jag ju såklart sätta mig och virka en till fisk, som ska bli en av presenterna hon får om en vecka. Håller tummarna på att hon inte kollar in min blogg så ofta, men annars blir det iaf en överraskning till utöver fisken. Jag hoppas hon ska gilla färgerna på hennes fisk.

Mönstret är från Häxan Sytant, virknål 2,5 och garn Conny 8/4. Fiskarna är jättefina, men det tar emot lite när det är så lite att virka och så många smådelar att sy fast. Det är så mycket roligare att virka än att fästa alla delarna på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du