tisdag 7 juli 2009

Ny hattmodell


Igårkväll satt jag och på prov sydde min tredje hatt. Denna är i storlek 48, och satt jättefint på lilltjejen imorse när hon fick prova den. Mönstret är från "Nya barnkläder" av Elsebeth Gynther, fast "nya" är väl att ta i, då boken är från 1986. En gång i tiden var det nya barnkläder. Jag har nästan gjort som det stod i boken att man skulle göra, men inte helt.
Det är ju praktiskt på alla sätt och vis med brätte på hatt till barn, men vad mycket mindre pilligt det är att sy en hatt i klockad modell.

2 kommentarer:

  1. Jätte fin hatt!!
    Hur bred är kanten nertill ??

    SvaraRadera
  2. Brättet är 6 cm, och jag har bara sytt en stickning i ytter- och innerkant på den. Jag tyckte det räckte, istället för att sy flera ringar i brättet.

    SvaraRadera

Kanske gillar du