lördag 28 februari 2009

Symässan i Göteborg

Idag var jag på Symässan i Göteborg och köpte min första tygbit velour.

Jag tänkte att jag skulle ge mig på KokaLals retrobralla, som är grymt snygga. Jag tror jag tagit mig vatten över huvudet. Jag har aldrig ritat mönster. Det finns säkert regler för hur man gör, men jag ritade lite på frihand och har nu kantbandningen kvar. Jag har aldrig sytt på en mudd i hela mitt liv, och kantbanda med mudd är tålamodskrävande, och jag kan inte säga att jag gjort det bra. Jättesvårt! Kan vara så att jag skulle börja med något lättare, när jag aldrig sytt kläder innan.

Just nu önskar jag att jag hade valt mer syslöjd, och skippat träslöjden på mellan- och högstadiet. Då kanske man hade lärt sig något som kunde varit användbart ikväll.

Resultatet från kvällen kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du